تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم + آمار نهایی آمارها درباره انتخابات ریاست جمهوری در دور اول چه می‌گویند؟ تخلف‌های انتخابات در مشهد چشمگیر نبود از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد: حرکت مدافعان حرم، ایران و منطقه را نجات داد + فیلم اعلام اسامی شهدای حمله اشرار به خودروی صندوق رأی در سیستان‌وبلوچستان (۹ تیر ۱۴۰۳) شرایط دومرحله‌ای‌شدن انتخابات چیست؟ انتخابات «به احتمال بسیار زیاد» به دور دوم کشیده می‌شود | گمانه‌زنی درباره دو نامزد مرحله دوم نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ اعلام شد + تعداد آرای هر کاندیدا + فیلم
سرخط خبرها

معاون اول قوه قضاییه: انبار‌های کالا‌های متروکه از حالت راکد خارج شد| انبار‌های گمرکات باید هوشمندسازی شوند

  • کد خبر: ۱۲۶۴۸۵
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
معاون اول قوه قضاییه: انبار‌های کالا‌های متروکه از حالت راکد خارج شد| انبار‌های گمرکات باید هوشمندسازی شوند
معاون اول قوه قضاییه گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی انبار‌های مربوط به کالا‌های متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن و بررسی مشکلات و چالش‌های حقوقی و قضایی گمرک جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، رئیس گمرک و تعدادی از مسئولان عالی قضایی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق در این نشست گفت: جلسه امروز در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: براساس دستورالعمل مصوب رئیس قوه قضاییه مکلف هستیم جلسات سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ماهی یکبار با موضوعات خاص تشکیل دهیم که جلسه به بررسی مشکلات پیش روی گمرکات اختصاص دارد.

وی گفت: گمرکات مشکلات فراوانی دارند که در طول این ۶- ۷ ماه اخیر کار‌های بسیار خوبی در خصوص تعیین تکلیف کالا‌های قاچاق و متروکه در سازمان اموال تملیکی و آنچه که مربوط به آن است از سوی قوه قضاییه و دولت انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های دریافتی انبار‌های مربوط به کالا‌های متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده است و در حال حاضر علاوه بر اینکه کالا‌های زیادی تعیین تکلیف شده است دنبال این هستیم که انبار‌هایی با استاندارد‌های بین‌المللی تشکیل شود تا در آینده دیگر شاهد این مسائل نباشیم که کالا‌ها مدت زمان طولانی در انبار‌ها دپو شوند.

وی گفت: با دستور رئیس قوه قضاییه به صورت ویژه به پرونده‌های مرتبط با گمرکات رسیدگی شده است و امروز هیچ پرونده معوقه‌ای نداریم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی در این زمینه در اولویت قرار دارد و موضوع هوشمندسازی انبار‌ها حتما باید پیگیری شود حتی اگر لازم باشد با شخص رئیس جمهور و وزیر اقتصاد صحبت می‌کنیم و اگر نیاز به بودجه وجود داشته باشد، باید تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بیان کرد: در پایان سال باید بررسی شود که چه میزان از مصوبات جلسات پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

وی گفت: اگر با پیگیری نهاد‌های متولی با گمرکات، هوشمندسازی انجام شود اتفاق بزرگی در کشور رخ خواهد داد. در پرونده‌های سازمان تعزیرات با متولیان امر باید جلسه‌ای برگزار شود تا این مشکلات جزیی حل شده و گزارش آن به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

در این جلسه رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی گزارشی در خصوص وضعیت انبار‌های گمرکات و چالش‌های قضایی و تقنینی در حوزه ترخیص کالا‌ها ارائه کردند.

رئیس کل گمرک برای پیگیری و حل و فصل موضوعات مامور شد و مقرر شد در کارگروه تخصصی ثابت دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مباحث مربوط به گمرک پیگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->